Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти

Правила поведінки здобувача освіти в ЗДО базуються на законах України, наказах Міністерства освіти і науки України, рішеннях органів місцевого самоврядування та Статуті закладу.

Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.

/Files/images/0_A_foto_sayt/24_sayt_oformlennya/Слайд1.JPG

/Files/images/0_A_foto_sayt/24_sayt_oformlennya/Слайд2.JPG

/Files/images/0_A_foto_sayt/24_sayt_oformlennya/Слайд3.JPG

Закон України "Про дошкільну освіту"

Стаття 18. Учасники освітнього процесу

1. Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є:

вихованці;

педагогічні працівники (керівники закладів дошкільної освіти (директори), заступники керівників закладів дошкільної освіти з організації освітнього процесу, керівники (завідувачі) дошкільних підрозділів, вихователі-методисти, вихователі, асистенти вихователів, вчителі, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з фізичної культури, інструктори слухових кабінетів, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій тощо), повний перелік посад яких затверджується Кабінетом Міністрів України;

помічники вихователів закладів дошкільної освіти;

інші працівники закладів дошкільної освіти;

батьки вихованців;

асистенти дітей з особливими освітніми потребами (у разі їх допуску відповідно до вимог законодавства);

фізичні особи, які провадять педагогічну діяльність у сфері дошкільної освіти.

2. Залучення будь-яких осіб до участі в освітньому процесі (проведенні занять, інших заходів) здійснюється за рішенням керівника суб’єкта освітньої діяльності. Відповідальність за зміст таких занять, інших заходів несе керівник суб’єкта освітньої діяльності.

Не можуть залучатися до участі в освітньому процесі (проведенні занять, інших заходів) особи, які не мають права працювати в закладі дошкільної освіти відповідно до частини третьої статті 25 цього Закону.

ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ ЩОДО ПЕРЕБУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

1. Щоденний ранковий прийом дитини в групу здійснює вихователь, який опитує батьків про стан здоров`я, оглядає гортань і шкіру, вимірює температуру у групі раннього розвитку дитини (в дошкільних - за показниками, в період карантину тощо.)

2. Не приводити до садочка дітей з підвищеною температурою тіла, кашлем та іншими симптомами захворювань. Хворі діти в дошкільну установу не приймаються.

3. Якщо дитина захворіла упродовж дня, вона ізолюється від здорових дітей в ізоляторі і залишається там до приходу батьків чи госпіталізації.

4. Після перенесеного захворювання діти в дитсадок приймаються тільки за наявності довідки лікаря-педіатра з вказівкою діагнозу, довготривалості та проведеного лікування, відомостей про відсутність контакту з інфекційними хворими, а також з рекомендаціями щодо індивідуального режиму кожній дитини.

5. Ранковий туалет дітей повинен проводитися вдома: батьки зобов`язані приводити дитину в дошкільний заклад чистими, охайно та по сезону одягненими.

6. Одяг у дитячих шафах зберігається окремо: пакет для чистої білизни, пакет для брудної білизни, пакет для групового та вуличного взуття, для гребінця, головного убору, спортивної форми.

7. Не дозволяється приносити в дитячий колектив та зберігати в шафах солодощі, фрукти, іграшки та інші предмети.

8. Заборонено одягати на дітей прикраси, ланцюжки, так як все це може загрожувати життю і здоров’ю дітей, бути втраченими.

9. Приводити дитину в ясла-садок не пізніше 8-ї години ранку.

10. Забирати дитину не пізніше 16.50 год. (для батьків, які оформили заяви до чергових груп - не пізніше 17.50 год. та 18.50 год.)

11. Якщо дитина захворіла або відсутня за іншими обставинами, батьки повинні вчасно повідомити про це персонал дошкільного закладу.

14. Відправляючись у відпустку, батьки повинні повідомити вихователя.

15. Завчасно повідомити вихователя про вихід дитини в садочок після її відсутності (за добу).

16.Щодня особисто передавати і забирати дитину у вихователя, не передовіряти особам, що не досягли 16 років та особам у нетверезому стані.

17. Оплату за утримання дитини в дитячому садку необхідно здійснювати до 15-го числа місяця, так як ці кошти ідуть на закупівлю продуктів харчування для дітей.

18. Одягати дітей слід по сезону в залежності від температури повітря, в групі - в одно- двошаровий одяг, шкарпетки, взуття із задником. Слід пам’ятати, що від доцільності одягу залежить комфортний стан дитини, її гарний настрій, стан здоров`я.

19. Конфліктні ситуації вирішувати за відсутності дитини, щоб не травмувати її психіку.

20. Поважати права педагогів, не допускати нетактовної поведінки по відношенню до працівників закладу, дотримуватись морально-етичних норм і загальноприйнятих правил спілкування.

21. Комунікувати з працівниками закладу дошкільної освіти в межах їхнього робочого часу у спосіб, визначений внутрішніми документами закладу дошкільної освіти та/або узгоджений з такими працівниками.

22. Про всі зауваження щодо роботи закладу повідомляти вихователя або директора.

/Files/images/0_A_foto_sayt/24_sayt_oformlennya/1 правзд.jpg

  • Дотримуватися режиму дня, лягати та прокидатися вчасно.
  • Приходити вчасно на зарядку та на заняття в дошкільний заклад.
  • Вітатися з усіма працівниками ЗДО.
  • Виконувати прохання вихователя, дослухатись до його вказівок.
  • Якщо щось болить, сказати про це вихователю.
  • Не виходити з групи без дозволу вихователя.
  • Завжди пам’ятати про ввічливі слова.
  • Поважати всіх своїх друзів.
  • Вміти ділитися своїми іграшками.
  • Не можна брати іграшки, особисті речі іншої дитини без її дозволу.
  • Слухати вихователя уважно у випадку НС.
  • Берегти іграшки, прибирати їх після гри.
  • Під час заняття бути уважним і виконувати завдання самостійно.
  • Збираючись на прогулянку, прагнути самостійності.
  • Намагатися завжди виглядати охайно.
  • Під час занять не можна ходити по групі без дозволу вихователя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати інших дітей від занять розмовами, іграми та іншими справами, що не стосуються освітнього процесу.
  • На прогулянці слухати вихователя та бути уважним.
  • Не виходити за хвіртку та ворота ЗДО.
  • Не відгукуватися на пропозицію невідомих сторонніх осіб піти з ними.
  • Після прогулянки акуратно складати свої речі у шафу.
  • Перед прийняттям їжі обов’язково мити руки з милом.
  • Здобувачі освіти допомагають дорослим прибирати посуд зі столу після вживання їжі.
  • Після туалету обов’язково мити руки з милом.
  • Під час прийому їжі намагатися бути охайним, не заважати іншим та не поспішати і не розмовляти.
  • Під час тихої години спати та відпочивати.
  • Якщо когось образив, вміти вибачитися.
  • Вміти дочекатися своєї черги.
  • Завжди казати правду.
  • Сприймати поради та зауваження від вихователя як допомогу.
  • Намагатися дотримуватися цих правил як в садочку, так і вдома.

/Files/images/0_A_foto_sayt/24_sayt_oformlennya/ЗУ про освіту.jpg

Стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

2. Батьки здобувачів освіти мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є), результати оцінювання якості освіти в закладі освіти та його освітньої діяльності;

подавати керівнику закладу освіти (у разі вчинення жорстокого поводження з дитиною керівником закладу освіти - засновнику закладу освіти та/або уповноваженому ним органу (особі) усні та письмові заяви (скарги, повідомлення) про випадки насильства або жорстокого поводження з дитиною, а також стосовно інших учасників освітнього процесу, вимагати невідкладного (протягом однієї доби з моменту надходження) реагування на такі випадки.

3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватисяКонституціїта законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

сприяти створенню та розвитку в закладі освіти безпечного, здорового та інклюзивного чи спеціального освітнього середовища.

4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

5. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

/Files/images/0_A_foto_sayt/24_sayt_oformlennya/3 про дошк.jpg


Стаття 20. Права та обов’язки батьків

1. Батьки мають права та обов’язки у сфері дошкільної освіти, визначені законодавством про дошкільну освіту.

2. Батьки також мають право:

формувати індивідуальну освітню траєкторію своєї дитини (відповідно допункту 9частини першої статті 1 Закону України "Про освіту");

брати участь у формуванні індивідуальної програми розвитку своєї дитини (відповідно допункту 10частини першої статті 1 Закону України "Про освіту");

бути присутніми поряд із своїми дітьми під час освітнього процесу за попереднім погодженням з керівником закладу дошкільної освіти;

комунікувати з працівниками закладу дошкільної освіти в межах їхнього робочого часу у спосіб, визначений внутрішніми документами закладу дошкільної освіти та/або узгоджений з такими працівниками;

брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом дошкільної освіти з правом дорадчого голосу у порядку, встановленому закладом дошкільної освіти;

на проведення (участь у проведенні) заходів громадського нагляду (контролю) в закладі дошкільної освіти, в якому здобувають освіту їхні діти, відповідно достатті 71Закону України "Про освіту";

звертатися до органів управління у сфері освіти з питань розвитку, виховання та навчання своїх дітей.

3. Батьки вихованців взаємодіють з педагогічними працівниками закладу дошкільної освіти на принципах педагогіки партнерства, зобов’язані сприяти досягненню їхньою дитиною результатів, передбачених освітньою програмою, з урахуванням рекомендацій педагогічних працівників.

4. Батьки вихованців зобов’язані дотримуватися установчих документів і правил внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, а також визначених законодавством правил, умов і заходів, спрямованих на забезпечення безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища.

5. Здобуття дитиною дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти не звільняє батьків від обов’язку доглядати, виховувати, розвивати і навчати дитину.

Кiлькiсть переглядiв: 0