Організація та зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти
/Files/images/0_A_foto_sayt/1_serpen/images (1).jpg

Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти № 51 здійснюється відповідно до Закону України “Про дошкільну освіту” і спрямована на реалізацію основних завдань закладу.
Зміст освітнього процесу в закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти і реалізується відповідно до програми розвитку дітей “Українське дошкілля”, що рекомендовані Міністерством освіти і науки України.
Відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.03 № 305, навчальний рік у закладі дошкільної освіти розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня.
В освітньому процесі закладу дошкільної освіти використовуються такі основні форми організації дітей:
спеціально організована навчальна діяльність (заняття);
ігри;
самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.);
індивідуальна робота;
спостереження;
екскурсії;
піші переходи;
свята та розваги тощо.
Вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога.
Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку є заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані,
інтегровані, домінантні та ін.).

/Files/images/0_A_foto_sayt/56.jpg /Files/images/0_a_11_2023_sayt_/20210407_151612.jpg /Files/images/0_a_11_2023_sayt_/PhotoCollage_20210311_163238091.jpg
Відповідно до наказу МОН України від 20.04.2015 № 446 ” Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності” тривалість спеціально організованої навчальної діяльності (заняття) для дітей:
раннього віку – до 10-15 хвилин;
молодшого дошкільного віку – від 15 до 20 хвилин (5-6 групових занять на тиждень),;
старшого дошкільного віку – від 20 до 25 хвилин (7-8 групових занять на тиждень).
Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять.
Організовану навчальну діяльність дітей у формі занять плануємо переважно у першу половину дня. В окремих випадках проводимо деякі заняття у другу половину дня – це заняття художньо-естетичного циклу, з фізичної культури. Елементи навчальної діяльності включаємо також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостереження, чергування тощо).
З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гру широко використовуємо в освітньому процесі закладу як самостійну форму роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання в інших організаційних формах. Пріоритет надаємо творчим іграм (сюжетно-рольові, будівельно-конструктивні, ігри-драматизації та інсценівки, ігри з елементами праці та художньотворчої діяльності) та іграм з правилами (дидактичні, інтелектуальні, рухливі, хороводні тощо). /Files/images/0_a_lego/DSC05947.JPG
Упродовж усього дня організовуємо різні види ігор з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на дітей.
Особливу увагу відводимо таким формам організації життєдіяльності дошкільника як його самостійна діяльність та індивідуальна робота з ним.
Самостійна діяльність дітей організується в усіх вікових групах щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня поєднуємо різні за змістовою направленістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.) та поступово залучаємо до участі в них всіх дітей групи.
Індивідуальна робота з дітьми як самостійна організаційна форма проводиться з дітьми всіх вікових груп у вільні години (під час ранкового прийому, прогулянок тощо) в приміщеннях і на свіжому повітрі. Організовуємо її з метою активізації пасивних дітей, додаткових занять з окремими дітьми (новенькими, тими, що часто пропускають через хворобу, інші причини та гірше засвоюють програмовий матеріал під час фронтальної роботи).

/Files/images/0_a_11_2023_sayt_/20210210_120516.jpg /Files/images/0_a_lego/DSC05950.JPG /Files/images/0_a_11_2023_sayt_/8.jpg
Освітній процес в закладі освіті організовується у розвивальному середовищі, яке створене сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простором власного “Я” дитини. Середовище збагачується за рахунок не лише кількісного накопичення, а й через покращення якісних параметрів: естетичності, гігієнічності, комфортності, функціональної надійності та безпеки, відкритості до змін та динамічності, відповідності віковим та статевим особливостям дітей, проблемної насиченості тощо. Вихователі дбають про те, щоб діти вільно орієнтувалися у створеному середовищі, мали вільний доступ до всіх його складових, уміли самостійно діяти в ньому, додержуючись норм і правил перебування в різних осередках та користування матеріалами, обладнанням. Оснащення освітнього процесу рекомендується здійснювати відповідно до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 19.12.2017 року № 1633).
Пріоритетного значення в роботі нашого закладу набувають питання удосконалення системи виховання дітей раннього віку та перегляд підходів до підготовки дітей старшого дошкільного віку (5-6 річних) до систематичного навчання в школі. Основним напрямком роботи з дітьми раннього віку (до 3 років) є забезпечення їх емоційного комфорту під час перебування у закладі, створення сприятливих умов для їх психічного і фізичного розвитку. Особлива увага надається розвитку сенсорних почуттів.
Формуємо готовність до систематичного навчання та шкільного життя дітей шестирічного віку, враховуючи особливості психофізичного розвитку шестирічних вихованців дошкільного навчального закладу. Вихователі старших груп забезпечують дитині перед вступом до школи мінімально-освітнього ядра, що робить особистість малюка життєво компетентною, адаптованою і адекватно зорієнтованою в навколишньому середовищі, підготовленою до систематичного навчання. Мотиваційна, емоційно-вольова, комунікативна, фізична підготовка майбутніх першокласників, розвиток пізнавальних психічних процесів і мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь – пріоритетні напрямки роботи з дітьми старшого дошкільного віку.

Кiлькiсть переглядiв: 0