Шановні батьки! З метою профілактики та захисту дітей від шантажу в цифровому просторі, сексуального насильства та експлуатації Ви можете переглянути разом з дітьми відеоролик Stop Sexting, що носить соціально значимий, некомерційний, характер.
Посилання:
https://drive.google.com/file/d/1C7-4RSXNb9iLXwQ9TeaSAYh7vuY_DLeD/view?usp=sharing
Шановні відвідувачі! На даній сторінці Ви можете ознайомитися з таким поняттям, як "булінг", отримати поради щодо порядку захисту та протидію булінгу.
19 січня 2019 року в Україні набув чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"
Що таке булінг і хто може стати його жертвою?
Булінг — те ж саме, що цькування. Слово походить від англійського дієслова to bully — знущатись, залякувати. Згідно із законом, булінг стосується тільки учасників освітнього процесу — школярів та вчителів. Жертвою булінгу може стати як учень, так і вчитель. Але в законі вказано, що принаймні один із учасників конфлікту має бути неповнолітнім. Якщо вчитель цькує вчителя — це булінгом не вважається.
Якщо дитину принижують у соціальних мережах?
Щоб дії вважались булінгом, не обов’язково ображати жертву в реалі. Людина також може заявити про булінг, якщо їй надсилають образливі повідомлення в соцмережах.
Але тут у законі є протиріччя. Коли діти перебувають за межами закладу освіти — на власному подвір’ї чи в інтернеті, формально вони вже не є учасниками освітнього процесу. А значить, суд може вирішити, що про булінг не йдеться.
Якщо мою дитину цькують, що робити?
Батьки жертви булінгу повинні написати заяву на ім’я керівника або засновника закладу освіти. Також заяву може написати вчитель, якщо його цькує учень.
Що буде після цього?
Директор закладу освіти має скликати комісію з булінгу і викликати поліцію. Поліцейські складають протокол про адміністративне порушення. Далі рішення прийматиме суд. Загалом, процедура аналогічна тій, коли притягують до відповідальності за дрібне хуліганство та за ухилення батьків від виконання своїх обов’язків.
Інформація про подання, розгляд і реагування на такі заяви має публікуватись на сайті закладу освіти. Чи ефективно реагують у освітньому закладі на заяви про булінг — перевірятиме освітній омбудсмен.
Як довести, що це булінг, а не сварка? Це складно?
Щоб винного притягнули до відповідальності, треба довести:
• що людину цькували психологічно, фізично, економічно чи в сексуальному плані;
• що це не поодинокий випадок, а відбувалось систематично;
• що жертва булінгу зазнала шкоди — психічної або фізичної, тобто відчувала страх, приниження, тривогу, була соціально ізольована.
Бувають і інші форми цькування, які важко довести. Наприклад, бойкот, косі погляди, розповсюдження пліток чи навіть цілеспрямоване затягування відповіді на питання. Щоб довести, що це був булінг, треба долучити свідків або надати фото- чи відеодокази.
Які штрафи заплатить агресор, якщо суд погодиться, що це булінг?
За цькування можуть стягнути від 850 до 1700 гривень (або засудити до громадських робіт від 20 до 40 годин).
А якщо кривдник продовжуватиме цькування?
Якщо протягом року після того, як людину оштрафували, вона знову буде цькувати свою жертву, кривднику доведеться заплатити вже від 1700 до 3400 гривень (або громадські роботи від 40 до 60 годин). Такий самий штраф загрожує людям, які займались груповим цькуванням.
Хто оплачує штраф за малолітніх?
За неповнолітніх будуть розраховуватись їхні батьки або опікуни.
Якщо булінгу сприяли педагоги?
Педагогів, керівника або засновника закладу освіти можуть покарати, якщо вони були свідками цькування, але нічого не робили, щоб йому запобігти. У цьому випадку передбачено штраф у розмірі від 850 до 1700 гривень або виправні роботи на термін до одного місяця з відрахуванням 20 відсотків від зарплати.
P.S. Якщо ваших дітей ображають або б’ють у закладі освіти – не мовчіть! Одразу звертайтесь до педагогічного колективу, а у разі відсутності реакції – до керівництва району, департаменту освіти або служби у справах дітей! Залежно від ситуації – викликайте поліцію. Розповідайте про такі ситуації! Не «заминайте» їх, боячись, що вашу дитину «з’їдять» вчителі та інші батьки, або будуть занижувати оцінки! Адже йдеться про здоров’я (і психічне, і фізичне) Ваших дітей!
План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у ЗДО № 51
№ з/п | Заходи | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відпові-дальні |
Діагностичний етап | ||||
1. | Створення бази інструментарію для діагностування рівня психо-емоційної напруги, тривожності, агресивності в дитячому колективі | Діти дошкільного віку | Вересень 2023 | Практичний психолог |
2. | Створення бази інструментарію для визначення психологічного мікроклімату, рівня конфліктності в педагогічному колективі | Педагоги | Вересень 2023 | Практичний психолог |
3. | Створення бази інструментарію для психологічного визначення відносин між батьками та дітьми | Батьки | Вересень 2023 | Практичний психолог |
4. | Анкетування педагогів та батьків на визначення дітей «групи ризику» | Педагоги, батьки | Жовтень 2023 | Практичний психолог |
5. | Діагностика дітей «групи ризику» за допомогою тест тривожності Р. Теммпл, В. Амен., М. Доркі, Галян І. М. | Діти різних вікових груп | Жовтень 2023 | Практичний психолог |
6. | Створення банку даних дітей «групи ризику» | Діти дошкільного віку | Вересень-жовтень 2023 | Практичний психолог |
7. | Анкетування учасників освітнього процесу з питань обізнаності з поняттям булінгу | Педагоги, батьки | Жовтень 2023 Квітень 2024 | Практичний психолог |
8. | Спостереження за міжособистісною поведінкою | Діти дошкільного віку | Упродовж року | Практичний психолог |
9. | Спостереження за психологічним мікрокліматом в дитячому колективі | Педагоги, батьки | Упродовж року | Практичний психолог |
10. | Проведення психологічного аналізу занять | Педагоги, діти | Упродовж року | Практичний психолог |
Профілактично-просвітницький, корекційно-розвивальний етап | ||||
11. | Бесіди про вікові та індивідуальні особливості дошкільників, стратегії взаємодії з проблемними дітьми з метою надання педагогам рекомендацій щодо побудови ефективної взаємодії з дітьми | Вихователі усіх груп | Вересень 2023 | Практичний психолог |
12. | Бесіда для батьків та педагогів щодо Всесвітнього дня дитини на тему побудови ефективних взаємин з дитиною | Педагоги, батьки | Листопад 2023 | Практичний психолог |
13. | Бесіди направлені на вирішення актуальних питань з дотримання прав дитини до Всесвітнього дня з прав людини | Педагоги, батьки | Грудень 2023 | Практичний психолог |
14. | Просвітницькі заходи щодо попередження насильства над дітьми: бесіди з педагогами та батьками | Педагоги, батьки | Грудень 2023 | Практичний психолог |
15. | Бесіди до Всесвітнього дня людини з синдромом Дауна | Вихователі усіх груп | Березень 2024 | Практичний психолог |
16. | Бесіди до Всесвітнього дня поширення інформації про аутизм | Вихователі усіх груп | Квітень 2024 | Практичний психолог |
17. | Профілактика професійного вигорання за допомогою дихальних та релаксаційних вправ, психогімнастика до Тижня Психології | Педагоги | Квітень 2024 | Практичний психолог |
18. | Розвиткові заняття з толерантності до Всесвітнього дня людини з синдромом Дауна за темою «Дитятко Сонечка» | Діти 5, 6-го року життя | Березень 2024 | Практичний психолог |
19. | Розвиткові заняття з толерантності до Всесвітнього дня поширення інформації про аутизм за темою «Мій братик з Місяця» | Діти 5, 6-го року життя | Квітень 2024 | Практичний психолог |
20. | Проведення групових занять з дітьми «групи ризику» за програмою «Профілактика психічного здоров’я у дітей дошкільного віку» Автор Нижник Г.М. | Діти різних вікових груп | За запитом | Практичний психолог |
21. | Обговорення питання протидії булінгу на загальних батьківських зборах | Педагоги, батьки | Травень 2024 | Завідувач КЗ «ДНЗ № 51» |
22. | Вивчення законодавчих документів, практик протидії булінгу | Педагоги | Упродовж року | Вихователь-методист |
23. | Висвітлення інформаційно-просвітницької роботи щодо запобігання та протидії булінгу через Інтернет-ресурси | Педагоги, батьки | Упродовж року | Вихователь-методист |
24. | Контроль стану попередження булінгу | Учасники освітнього процесу | Упродовж року | Завідувач КЗ «ДНЗ № 51» |
25. | Розробка пам’ятки «Булінг в освітньому процесі. Що робити батькам?» | Батьки | Березень 2024 | Вихователь-методист |
26. | Консультація за темою «Жорстоке поводження з дітьми в закладі дошкільної освіти» | Педагоги | Квітень 2024 | Вихователь-методист, практичний психолог |
27. | Бліц-гра за темою «Як ви думаєте, це булінг?» | Педагоги | Лютий 2024 | Вихователь-методист |
Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі дошкільної освіти № 51
Поради батькам і педагогам
Скажи булінгу “Ні!”: 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного